اكنون كه مي دانيد كه چرا موسيقي و آهنگ هاي جديد و پرطرفدار باعث خوشحالي شما مي شود، منطقي است كه در مورد چگونگي گنجاندن موسيقي و شادي بيشتر در زندگي خود صحبت كنيم. كسبوكارهايي كه علاقهمند به ارائه يك تجربه حسي كامل به مشتريان خود هستند، از قبل شروع به ادغام موسيقي در فعاليتهاي خود كردهاند، حتي زماني كه مستقيماً به محصول يا خدمات اصلي آنها مرتبط نباشد. اين روش طراحي محيطي براي القاي رفتارهاي خاص در مشتريان، كه به نام جو شناخته مي شود، در سال 1973 توسط يك استاد بازرگاني به نام فيليپ كاتلر ابداع شد
1-تاثير موسيقي شاد در فروشگاه ها
يك مطالعه بريتانيايي در سال 1982 خرده فروشاني را كه موسيقي تجاري ناآشنا اما آرام و آرام بخش را در فروشگاه هاي خود پخش مي كردند، مورد بررسي قرار داد. آنها دريافتند كه نه تنها مشتريان به طور متوسط طولاني تر در فروشگاه ها مي مانند، بلكه مايلند پول بيشتري نيز خرج كنند. محققان به اين نتيجه رسيدند كه مشتريان احساس عجله نمي كنند و بنابراين احساس مي كنند كه گزينه هاي خود را به طور كامل ارزيابي كرده اند.
2-تاثير موسيقي شاد در سالن بدنسازي
چندين مطالعه ديگر نشان دادهاند كه وقتي موسيقي در محيطي نواخته ميشود كه به كارهاي تكراري يا استقامت نياز دارد، شركتكنندگان گزارش ميدهند كه انگيزه بيشتري دارند، هماهنگي بيشتري دارند و خودشان را بيشتر ميبرند. وقتي براي سناريوهاي باشگاه اعمال مي شود، تمام اين مزايا و موارد ديگر گزارش شده است. بنابراين، باشگاهها از اجراي «جم هاي قاتل» سود ميبرند كه معمولاً براي مشتريانشان سريع، شاداب و آشنا هستند. نتيجه اين است كه وقتي يك ورزشكار احساس مي كند كه جلسه او ارزشمند است، احتمال بيشتري دارد كه عضويت خود را در باشگاه حفظ كند.